Σε παρέμβασή της στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και στους δημοσιογράφους Δ. Καμπουράκη και Π. Στάθη η Ράνια Σβίγκου, αναφερόμενη στην τραγωδία των Τεμπών υπογράμμισε ότι «χρειάζεται απόδοση δικαιοσύνης, χρειάζεται η αλήθεια. Το οφείλουμε στις οικογένειες των θυμάτων».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην εξαφάνιση του παραιτηθέντος Υπουργού Μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι «ο κ. Καραμανλής είναι άφαντος, είναι άφαντοι οι υφυπουργοί, ο κ. Καραγιάννης και ο κ. Παπαδόπουλος, είναι άφαντος ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, ο κ. Ξιφαράς. Είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ πολιτική ηγεσία σε αυτό το υπουργείο, σαν να λειτουργούσε στον αυτόματο». Όπως χαρακτηριστικά είπε, « αυτή η χώρα έχει έναν Πρωθυπουργό ο οποίος ζητάει συγνώμη για την εποχή του Τρικούπη, φτάνει στο Σημίτη, για να κατηγορήσει τελικά τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και έχει και κάποιους άφαντους Υπουργούς και Υφυπουργούς που πραγματικά κανένας δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς κάνουν».
Η Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε ότι «ο κ. Καραμανλής οφείλει να ενημερώσει το κοινοβούλιο και τους Έλληνες πολίτες. Είδαμε χτες τον κ. Οικονόμου να λέει ότι κάποια στιγμή θα έρθει στη βουλή, λες και τον περιμένει να πιούν καφέ», προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί να υπάρξει συγκάλυψη και αποσιώπηση ευθυνών. Το κρυφτούλι δεν προσφέρει τίποτα σε κανέναν». Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε θετικά στην πρόσφατη δήλωση του κ. Πέτσα, ότι «ένα τσουβάλιασμα ευθυνών και μια επίκληση των διαχρονικών ευθυνών, αυτό δηλαδή το οποίο κάνει κατά κόρον η κυβέρνηση Μητσοτάκη, οδηγεί στην ατιμωρησία και στη συγκάλυψη».
Αναφερόμενη στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η Ράνια Σβίγκου τόνισε ότι, «η αρχική σύμβαση για το σύστημα τηλεδιοίκησης είχε πάρα πολλά προβλήματα και προσέκρουε και σε πολλές ενστάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο». Έπειτα, υπενθύμισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωσε το πιο δύσκολο κομμάτι του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο ήταν η ολοκλήρωση της διπλής γραμμής, ολοκλήρωσε τις σήραγγες, έκανε γέφυρες. Εάν δεν ολοκληρωνόταν η διπλή γραμμή, καμία τηλεδιοίκηση δεν μπορούσε να προχωρήσει. Παρέδωσε στη Ν.Δ. ένα έργο τηλεδιοίκησης υπό εκτέλεση, το οποίο είχε υλοποιηθεί στο 70%, είχε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2020 και η κυβέρνηση της Ν.Δ. το άφησε στην τύχη του».
Όπως υπογράμμισε η Ράνια Σβίγκου, επί ΣΥΡΙΖΑ «υπήρχαν συμβατικά μέτρα ασφαλείας στους σιδηρόδρομους, υπήρχαν έμπειροι σταθμάρχες και κλειδούχοι. Τώρα στη Λάρισα υπηρετούν δέκα σταθμάρχες, όταν επί ΣΥΡΙΖΑ υπηρετούσαν είκοσι πέντε. Μόνο και μόνο αυτό το στοιχείο δείχνει την αποψίλωση σε επίπεδο προσωπικού. Υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, όπως το Κέντρο Δευτεροβάθμιου Ελέγχου, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2020. Όπως, επίσης, υπήρχε και το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο ο ίδιος ο ΟΣΕ δήλωσε ότι σταμάτησε να λειτουργεί μετά από φωτιά τον Ιούλιο του 2019. Γι` αυτόν το λόγο είχαμε έντονη παρέμβαση στη Βουλή, με δεκάδες ερωτήσεις βουλευτών μας προς τον κ. Καραμανλή και τους αρμόδιους, γι’ αυτό ήταν κι οι εργαζόμενοι δικαίως στα κάγκελα όλη την προηγούμενη περίοδο, με εξώδικα, με κινητοποιήσεις. Απέναντι σε όλα αυτά η κυβέρνηση επέδειξε δυστυχώς μία πλήρη αδιαφορία και εγκατέλειψε τον σιδηρόδρομο στην τύχη του».
Και κατέληξε τονίζοντας ότι «το επιτελικό και το ψηφιακό κράτος, τελικά τα είδαμε ως χώρα μόνο στις υποκλοπές. Μόνο εκεί λειτούργησε αυτό το περίφημο ψηφιακό κράτος, γιατί σε όλες τις άλλες περιπτώσεις βλέπουμε ότι πίσω από το λούστρο του επιτελικού κράτους, κρύβεται μια σαπίλα».
Δικαιοσύνη