Υποδομές

Σ. Φάμελλος: Η προχειρότητα της Κυβέρνησης μας οδηγεί σε αδιέξοδο και κυκλοφοριακό έμφραγμα με το Fly Over στην Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5

Στα οξύτατα προβλήματα που θα προκαλέσει η κατασκευή του Fly Over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, στην ελλιπή προετοιμασία της κυβέρνησης για τη διαχείρισή τους, που οδηγούν σε ένα προδιαγεγραμμένο κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Θεσσαλονίκη και στη σύσκεψη των φορέων της πόλης που πραγματοποιήθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το θέμα του Fly Over αναφέρθηκε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Θεσσαλονίκη» και στους δημοσιογράφους, Στέφανο Διαμαντόπουλο και Σάκη Μόσχη, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος.

Ειδικότερα ανέφερε ότι «Το 2019 έγινε η επιλογή από τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη να κατασκευαστεί το Fly Over χωρίς όμως να είναι στις προτεραιότητες του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και χωρίς να έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Άρα είναι μία επιλογή που δεν έγινε με βάση τις προτεραιότητες του σχεδιασμού και την ωριμότητα των αδειοδοτήσεων και αυτό έχει πολλαπλασιάσει τώρα τα προβλήματα. Μέχρι τότε ο εξωτερικός δακτύλιος ήταν έργο προτεραιότητας για την πόλη που είχε και την απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, έργο που θα παρέκαμπτε τη σημερινή περιφερειακή στα ανατολικά και θα έφτανε από το εργοστάσιο του ΤΙΤΑΝ μέχρι το αεροδρόμιο. Για το έργο αυτό είχα προσωπικά υπογράψει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, ως Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τότε.

«Μετά την κυβερνητική επιλογή για το Fly Over, ακολούθησε και ο εκ των υστέρων αποχαρακτηρισμός μέρους του δάσους του Σέιχ Σου ως αναδασωτέα έκταση (για να επιτραπεί η υλοτόμηση) και η ένταξή του στο στρατηγικό σχέδιο υποδομών. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν την επιβολή του έργου από τα πάνω, ότι δηλαδή έχει “φυτευτεί” από την κυβέρνηση. Έκτοτε δεν έχει γίνει η αναγκαία προετοιμασία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού της πόλης για τη διαχείριση των μεγάλων κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα δημιουργήσει το έργο και μάλιστα για 4 χρόνια, ενώ ταυτόχρονα η ολοκλήρωση του μετρό καθυστερεί και μετατίθεται διαρκώς χρονικά από το 2020 στο 2022, που ήταν η αρχική δέσμευση του κ. Μητσοτάκη στο 2024 και βλέπουμε».

Στάθηκε ιδιαίτερα στην απουσία κυκλοφοριακής μελέτης για το έργο: «πήγαμε στο Υπουργείο, στους μελετητές, στο Μετρό, στη διεύθυνση αστυνομίας, στη διεύθυνση τροχαίας, στον ΟΣΕΘ. Έχουμε συναντήσει όλους τους φορείς και έχουμε συνομιλήσει και με συγκοινωνιολόγους όπου, έχουμε διαπιστώσει πως δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του έργου. Είναι βέβαια ένα συμπέρασμα στο οποίο έχουμε καταλήξει και το οποίο επικοινωνούμε εδώ και πολύ καιρό».

Επισήμανε ακόμη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναδεικνύει το ζήτημα με παρεμβάσεις στη Βουλή από το 2019.

«Όπως είπα και στη σύσκεψη των φορέων η πόλη δεν διεκδίκησε έστω την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του έργου. Βρήκαμε ότι ακόμη και η τοποθέτηση τροχονόμων στα φανάρια δεν βασίζεται σε κάποια κυκλοφοριακή μελέτη».

«Η κυβερνητική απάντηση στο ερώτημα πώς θα λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα ήταν ότι θα λυθούν με έναν δυναμικό τρόπο. Με απλά λόγια αυτό μεταφράζεται στο «βλέποντας και κάνοντας». Έχουμε διαπιστώσει και μεταφέραμε και στους φορείς στη χθεσινή σύσκεψη ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει ένα κέντρο διοίκησης, ένα control room, όπου θα υπάρχουν online πληροφορίες για την κίνηση ώστε να λαμβάνονται σωστές αποφάσεις και να εκτρέπεται η να διοχετεύεται η κυκλοφορία. Και αυτό είναι ίσως το πρώτο που πρέπει να γίνει μετά την κυκλοφοριακή μελέτη για την εκτροπή των κινήσεων στην περιφερειακή για αυτά τα 4 χρόνια. Πρέπει να υπάρξει ένα σημείο αναφοράς, μητροπολιτικό, που θα έπρεπε να είχαν κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Τροχαία και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη στήριξη και του Ινστιτούτου Μεταφορών που έχουμε στη Θεσσαλονίκη».

Ο Σ. Φάμελλος ευχαρίστησε για την παρουσία των εμπλεκόμενων φορέων στη σύσκεψη για το fly over και σχολίασε ότι η παρουσία αυτή σε ανώτατο επίπεδο, οι νέοι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης και πολλοί άλλοι εκπρόσωποι φορέων και συλλογικοτήτων, αποδεικνύει και τη σοβαρότητα του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στην πόλη: «Αρχικά είναι απόλυτη προχειρότητα εκ μέρους της κυβέρνησης. Διαπιστώσαμε επίσης ότι δεν υπάρχουν πρωτόκολλα διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων. Με κάθε σεβασμό, δεν μπορεί ένας αξιωματικός της Τροχαίας όταν εμφανίζεται μία κρίσιμη κατάσταση να μην έχει πρωτόκολλο να ακολουθήσει. Είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν σχετικά πρωτόκολλα σε τέτοια έργα. Επίσης δεν υπάρχει απάντηση γιατί επιλέχτηκε να ξεκινήσει το έργο χωρίς να είναι σε λειτουργία το μετρό. Γιατί ξεκινά η κατασκευή αυτού του έργου αφού δεν υπάρχει έστω η δυνατότητα το μετρό να παραλάβει τουλάχιστον το 15% με 20% του συγκοινωνιακού φορτίου της πόλης και να απελευθερωθεί χώρος για τις διαμπερείς κινήσεις. Και φυσικά ο ΟΑΣΘ δεν έχει παραλάβει τα λεωφορεία που αναμένουμε από το 2019 και είναι σε φθίνουσα κατάσταση».

«Έπρεπε λοιπόν να τα καταθέσουμε όλα αυτά δημόσια ώστε να δεσμευτούν και οι φορείς της Θεσσαλονίκης, τώρα που έχουμε συμφωνήσει και στα δεδομένα, ότι θα κάνουν κάτι και μάλιστα γρήγορα γιατί βλέπουμε ήδη το βραχυκύκλωμα στον περιφερειακό. Και ενώ το έργο δεν έχει αρχίσει καν, αλλά, μόνο κάποιες από τις προκατασκευαστικές εργασίες».

«Οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αποδείξαμε και με τη χθεσινή σύσκεψη για το τόσο σημαντικό ζήτημα για την πόλη, το fly over, ότι υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των πολιτών για να αποκαλύψουμε και να καλύψουμε τις ανεπάρκειες της κυβερνητικής πολιτικής».

Χαρακτήρισε στη συνέχεια διάλυση της πόλης το να βγαίνει ο Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων και να λέει ότι οι εκατό (100) νέοι αστυνομικοί δεν είναι νέες θέσεις αλλά μετακινήσεις, άρα λείπουν από άλλες θέσεις ευθύνης, είναι αποσπάσεις με τρίμηνη διάρκεια και ότι μόνο και μόνο για τον περιφερειακό κατά την εκτίμηση της ένωσης χρειάζονται εκατόν τριάντα (130) αστυνομικοί, χώρια της ανάγκες των εσωτερικών αρτηριών και κόμβων της πόλης».

Στη συνέχεια ο Σωκράτης Φάμελλος αναφέρθηκε στη συμμετοχή του το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) στην Αρμενία με βασικό αντικείμενο τις συρράξεις στην Ουκρανία, Γάζα, στο Ναγκόρνο Καραμπάχ και τις επιπτώσεις τους σε δεκάδες χιλιάδες θύματα, εκατομμύρια εκτοπισμένους και πρόσφυγες «Από τη μεριά μου τόνισα την απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στα λόγια και στα έργα στην κατεύθυνση κατάπαυσης του πυρός στις εμπόλεμες ζώνες. Όπου, η παγκόσμια “ηγεσία” αποδεικνύεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων, όπως και οι παγκόσμιοι φορείς. Είναι απαράδεκτο ο ΓΓ του ΟΗΕ να προτείνει ανθρωπιστική εκεχειρία στη Γάζα και να υπάρχουν χώρες, όπως και η Ελλάδα που δεν την ψήφισαν. Αυτές είναι πολύ επικίνδυνες αλλαγές στις κοινωνίες μας. Και οφείλουμε όλοι και εμείς οι βουλευτές να πιέσουμε τις κυβερνήσεις να αλλάξουν στάση. Είναι πλέον προφανής η επικράτηση στις δυτικές κοινωνίες του ωχαδερφισμού, του ατομικισμού, η επικράτηση έναντι της συλλογικότητας των κοινωνικών δικτύων και της τοξικότητας, και η απουσία ενός ισχυρού κινήματος ειρήνης. Φοβάμαι ότι και πάλι ότι η Ευρώπη θα ανακαλύψει ξαφνικά το πρόβλημα όταν θα έχουν ήδη εμφανιστεί τα προσφυγικά ρεύματα».

Ο Σ. Φάμελλος κλήθηκε να τοποθετηθεί τέλος για τις εσωκομματικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

«Κανείς δε λέει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν περνάει μία πολύ κρίσιμη φάση. Κρίσιμες και δύσκολες ήταν οι δύο ήττες στις εθνικές εκλογές, η αποχώρηση του Αλέξη Τσίπρα και το αρνητικό αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Πρέπει να ανταποκριθούμε στην υποχρέωση που έχουμε απέναντι στην κοινωνία γιατί, αν καθυστερήσουμε η κοινωνία θα ψάξει να βρει αλλού λύσεις. Πρέπει λοιπόν η συζήτηση αυτή πολύ γρήγορα να τελειώσει. Είναι δεδομένο ότι πολλές φορές χρησιμοποιούνται ακραίες, ακόμη και τοξικές εκφράσεις ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προσωπικές επιθέσεις και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το προσέξουμε».

«Πρέπει να κάνουμε μία πολύ σοβαρή -πολιτική όμως- συζήτηση μέχρι το Συνέδριο. Μόνο έτσι και εκεί θα φανούν όποιες πολιτικές διαφωνίες που είναι λογικό να υπάρχουν και υπάρχουν παντού. Με ενοχλεί όταν η συζήτηση γίνεται με προσωπικούς και όχι πολιτικούς όρους και εκτός οργάνων. Όσο αυτή η συζήτηση συνεχίζεται κάνει κακό στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, είναι σαν σαράκι για το κόμμα μας και πρέπει να σταματήσει γρήγορα. Η συζήτηση αυτή βλάπτει τελικά τα συμφέροντα της κοινωνίας».

«Το μείζον ζήτημα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μετά την εκλογή Προέδρου, να ξεκαθαρίσει τι κόμμα είναι, την πολιτική του ταυτότητα και ποιο είναι το πολιτικό του σχέδιο που προτείνει προς την κοινωνία».

Υποδομές

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

Διαχείριση cookies