Συνεντεύξεις

Σ. Φάμελλος: Δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατασκευή του fly over στη Θεσσαλονίκη χωρίς να δοθούν λύσεις από την κυβέρνηση​

Συνέντευξη του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «Status Fm»

«Το πρόβλημα με το έργο του fly over στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης δεν είναι των τελευταίων ημερών, εξελίσσεται όλο και χειρότερα τους τελευταίους 3 μήνες και θα επιδεινωθεί όταν αρχίσει το κυρίως έργο. Και πλέον, όσο δεν λύνεται, έχουν ευθύνη και οι φορείς της πόλης, οι οποίοι πρέπει να διεκδικήσουν άμεσες λύσεις. Διότι πράγματι η κυβέρνηση χωρίς κυκλοφοριακό σχεδιασμό και δίχως περιβαλλοντική άδεια ξεκίνησε το 2019 το έργο του fly over. Και ενώ ο προγραμματισμός του αρμόδιου Υπουργείου τότε είχε άλλες συγκοινωνιακές προτεραιότητες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, οι οποίες είχαν υποβληθεί και στην Ε.Ε. Το 2019 είχε αδειοδοτηθεί ο εξωτερικός δακτύλιος της πόλης, που αποτελούσε πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά δυστυχώς δόθηκε εντολή από τον κ. Μητσοτάκη να αδειοδοτηθεί εκ των υστέρων ένα έργο που δεν ήταν πρώτη προτεραιότητα. Η κυβέρνηση -πριν την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων μελετών αυτού του έργου- επέλεξε να προχωρήσει γρήγορα με τη διαδικασία των έργων ΣΔΙΤ και ήδη έχει υπογράψει τη σύμβαση του έργου. Με αποτέλεσμα τώρα να κινδυνεύει με την επιβολή ρητρών και κόστους στην Πολιτεία. Το αποτέλεσμα αυτής της αδικαιολόγητης σπουδής τους να ανατεθεί το έργο, είναι η δημιουργία μιας παράλογης κατάστασης, ενός κυκλοφοριακού εμφράγματος, που βιώνουμε όλοι στην πόλη της Θεσσαλονίκης από την αρχή του φθινοπώρου. Ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εγκαίρως πραγματοποιήσαμε εκδήλωση ανοιχτής συζήτησης με όλους τους φορείς και παρουσιάσαμε τα συμπεράσματά μας αλλά και τις θέσεις μας. Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων και το παραδέχονται πλέον και οι αρμόδιοι Υπουργοί. Αυτό είναι απολύτως λανθασμένο επιστημονικά και θεσμικά. Δεν δέχομαι να ζω σε μια χώρα που ξεχνάει ότι είναι Ευρώπη, όταν αυτό εξυπηρετεί την κυβέρνηση», τόνισε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στη ραδιοφωνική εκπομπή “Status Press” και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Βενιέρη και Βιργινία Δημαρέση.

Συνέχισε δε ο Σωκράτης Φάμελλος «Η νομοθεσία απαιτεί η μελέτη κατασκευής αλλά και η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου να έχει μέτρα διαχείρισης των επιπτώσεων κατά την κατασκευή και αυτό δεν υπήρχε. Όπως δεν υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός από το 2019, με ευθύνη του ίδιου του Πρωθυπουργού που το εξήγγειλε, των Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών τότε, κ.κ. Καραμανλή και Καραγιάννη και των Διευθυντών υπηρεσιών που υπέγραψαν κάτι τέτοιο. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ όλο αυτό το διάστημα έκανε συναντήσεις με τον Διοικητή Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, την Διευθύντρια της Τροχαίας, με τον ΟΣΕΘ, την ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τους μελετητές του έργου, πριν ανακοινώσει τις θέσεις του για το έργο στις 20 Νοεμβρίου. Διαπιστώσαμε ότι ακόμη και η λεγόμενη ενίσχυση της Τροχαίας, δεν έχει προκύψει εμπεριστατωμένα κατόπιν μελέτης των αναγκών κυκλοφορίας. Δηλαδή, δεν έχει πει κάποιος αρμόδιος του Υπουργείου Υποδομών στην Αστυνομία ποιοι κόμβοι θα χρειαστούν επιπλέον επιτήρηση και ενίσχυση, ποια σημεία της περιφερειακής οδού χρειάζονται αστυνομική δύναμη για επιτάχυνση της ροής. Δεν υπάρχει μελέτη ούτε καν για αυτό. Το ακραίο είναι πως ούτε ενιαίο Control Room υπάρχει για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και των έκτακτων περιστατικών, ούτε πρωτόκολλα διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων, ενώ η ενίσχυση της Τροχαίας δεν προέκυψε από ενίσχυση της δύναμης της Θεσσαλονίκης, αλλά με εσωτερικές μεταφορές από άλλα τμήματα. Δηλαδή χάσαμε και δυναμικό ασφάλειας από αλλού!. Αυτό είναι το απόλυτο παράλογο. Σε όλα αυτά έχουμε συμφωνήσει ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με τους φορείς, αλλά το ζήτημα είναι ότι δεν γίνεται τίποτα.

Πλέον επειδή υποφέρουμε όλοι και όλες στην πόλη και δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση να κάνει κάτι για την επίλυση του προβλήματος το Υπουργείο, παρά μόνο μόνο αλαζονεία και ακαμψία βλέπουμε. Οπότε ευθύνη πλέον έχουν και οι φορείς της πόλης που ξέρουν τις ελλείψεις και δεν διεκδικούν και δεν απαιτούν λύσεις. Είναι νομικά και λειτουργικά απαράδεκτο να συνεχίζεται τέτοιο έργο, δίχως να έχει εκπονηθεί η απαιτούμενη από το θεσμικό πλαίσιο διαχείριση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία κατά την περίοδο κατασκευής. Και το πρόβλημα θα διαρκέσει 4 τουλάχιστον χρόνια! »

«Όλα τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα για τη Θεσσαλονίκη, και δεν έχουν εφρμοστεί όλα, είναι ενέργειες που θα έπρεπε να έχουν γίνει ανεξαρτήτως του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (fly over). Οι τροχονόμοι, τα yellow boxes, το Control Room και η Μητροπολιτική Διοίκηση έπρεπε να είχαν προηγηθεί των εργασιών και να λειρουργούν ανεξάρτητα του έργου.

Οι φορείς της πόλης όταν έκαναν συναντήσεις για το θέμα με έναν αναρμόδιο για το θέμα υπουργό (υφυπουργό Μακεδονίας- Θράκης), έπρεπε να είχαν προλάβει την έναρξη αυτής της παράλογης κατάστασης ξεκαθαρίζοντας ότι δεν γίνεται να ξεκινήσει τέτοιο έργο αν δεν έχουν εξασφαλισθεί τα προαπαιτούμενα για αυτό. Ζητάμε έστω και τώρα από τους φορείς της πόλης να διεκδικήσουν και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η παράλογη κατάσταση χωρίς να δοθούν λύσεις. Δεν μπορείς να ξεκινάς τόσο πρόχειρα τέτοιο έργο, με την τακτική του βλέποντας και κάνοντας και να δημιουργείς χάος στη Θεσσαλονίκη για τέσσερα (4) χρόνια. Αν η κυβέρνηση είχε κάνει ό,τι έπρεπε δεν θα “έμπλεκε” έτσι μια ολόκληρη πόλη».

Ερωτηθείς για τις εσωκομματικές εξελίξεις στο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ο Σ. Φάμελλος επεσήμανε «Είχαμε μια διπλή εκλογική ήττα στις βουλευτικές εκλογές και ένα μεγάλο έλλειμμα εμπιστοσύνης της ελληνικής κοινωνίας, το οποίο το αναγνωρίζουμε. Η αλλαγή μόνο του Προέδρου δεν θα ήταν και δεν είναι η λύση. Όμως ο Αλέξης Τσίπρας έκανε το μεγάλο πολιτικό βήμα να ανοίξει τον χώρο για την επόμενη μέρα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν φτάνει μόνο η αλλαγή του Προέδρου, χρειάζεται να αλλάξει το ίδιο το κόμμα και η πολιτική του απέναντι στην κοινωνία. Πλέον, μετά από τρεις συνεχόμενες Κεντρικές Επιτροπές έχουμε διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση και αυτό αποτελεί σημαντικό πολιτικό γεγονός».

Στο ερώτημα εάν η διάσπαση αποτελεί ήττα του κόμματος, ο Σ. Φάμελλος απάντησε ότι θεωρεί ως τρίτη ήττα το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η αποχώρηση ενός μεγάλου τμήματος κεντρικών στελεχών του κόμματος, πολύ μεγαλύτερου ποσοστού στην Πολιτική Γραμματεία και πολύ μικρότερου στη βάση, είναι προβληματική ως πολιτική επιλογή, διότι το μόνο αποτέλεσμα είναι να αδυνατίσει η αξιωματική αντιπολίτευση απέναντι στις καταστροφικές πολιτικές του κ. Μητσοτάκη. Οι αποχωρήσεις είναι πολιτικό έλλειμμα για την κοινωνία».

Παράλληλα, σχολιάζοντας τις δημοσκοπήσεις του τελευταίου μήνα ο Σ. Φάμελλος ανέφερε «Δεν περίμενα τις δημοσκοπήσεις για να διαπιστώσω τη μεγάλη πτώση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Γνωρίζω και την ήττα των βουλευτικών εκλογών και τον αντίκτυπο που έχουν οι αποχωρήσεις ενός μεγάλου τμήματος στελεχών. Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο όμως είναι τα προβλήματα που έχει η χώρα και οι πολίτες της. Γιατί αυτός είναι ο λόγος συμμετοχής μας στην πολιτική. Για το λόγο αυτό απαιτείται ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να έχει μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά. Η πρώτη μου ανησυχία δεν είναι οι δημοσκοπήσεις, αλλά τα πράγματα που πάνε στραβά για την κοινωνία και την οικονομία, είτε στα ράφια των σούπερ μάρκετ είτε, πχ., με την Fly Over στη Θεσσαλονίκη»

Αναφερόμενος στη σύσκεψη της Κοινοβουλευτικής ομάδας στις Σπέτσες, ο Σ. Φάμελλος σχολίασε ότι «ενώ πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει τις θέσεις του ώστε να πάει σε Συνέδριο που λύνει πολλά προβλήματα του παρελθόντος, και αυτό είναι το μείζον πολιτικό γεγονός, ωστόσο την πρωτοκαθεδρία σε μέσα ενημέρωσης έχουν οι Σπέτσες. Ενώ το πρόβλημα είναι το fly over, η συζήτηση γίνεται για τις αφίσες του Αλέξη Τσίπρα στα γραφεία μας. Πολλές φορές συζητάμε στο δημόσιο χώρο, θέματα που δημιουργεί το “αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο” που υπάρχει ακόμη δυστυχώς στην Ελλάδα, γιατί απλά φοβούνται το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δημιούργησε και τροφοδότησε τη συζήτηση για το Fly Over από το Νοέμβριο αλλά δεν είναι πρώτο θέμα στις ειδήσεις, όμως είναι τα κουτσομπολιά! Ας αφήσει λοιπόν το Μαξίμου την αναπαραγωγή κουτσομπολιών διότι το να συνεδριάσει μια κοινοβουλευτική ομάδα για να επεξεργαστεί σχέδια νόμου για όλους τους τομείς που έχει ανάγκη η χώρα, δεν αποτελεί πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι γιατί η χώρα έχει ανάγκη σχέδια νόμου που δεν τα κάνει η κυβέρνηση. Όλη η συζήτηση εστιάζεται στην επιλογή του μέρους που θα γίνει αυτή η σύσκεψη και όχι στην ουσία της εργασίας που παράγεται από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Δεν αποτελεί πολιτικό ζήτημα η επιλογή του χώρου διεξαγωγής μιας κομματικής διεργασίας από τον Πρόεδρο του κόμματος. Πολιτικό ζήτημα και σε σύγκρουση με τις ανάγκες της χώρας, είναι το γεγονός ότι η ΝΔ χρωστάει περί τα 400εκ.€ από δάνεια στις τράπεζες και ότι αυτά παραμένουν απλήρωτα».

Σχετικά με το ενδεχόμενο ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να είναι τρίτο κόμμα στις ευρωεκλογές και αν αυτό αποτελεί πολιτικό πρόβλημα, ο Σ. Φάμελλος υπογράμμισε «πολιτικό πρόβλημα είναι οτιδήποτε δεν εξυπηρετεί τους πολίτες. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών τότε είναι πολιτικό πρόβλημα. Η δύναμη στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ χρειάζεται για να είναι η χώρα πιο δυνατή στην Ευρώπη, να είναι πιο φθηνές οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, στα πρατήρια καυσίμων και στους λογαριασμούς ρεύματος, για να είναι χαμηλότερες οι προμήθειες στις τράπεζες και να μην έχει έμφραγμα η πόλη της Θεσσαλονίκης εξαιτίας του Fly Over. Σε αυτά κρίνεται η πολιτική μας δύναμη. Εμείς διεκδικούμε πολιτική δύναμη στο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να μιλάμε σοβαρά, τεκμηριωμένα και να μην κάνει ό,τι θέλει ο κ. Μητσοτάκης».

Συνεντεύξεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES

Διαχείριση cookies